SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38La donación voluntaria de sangre desde la perspectiva comunicativaPublicidad ilícita, productos saludables y autorregulación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

FERNANDEZ-GOMEZ, Erika  y  DIAZ-CAMPO, Jesús. Communication about cancer on Facebook: Organizations of Argentina, Chile, Colombia and Spain. Cuad.inf. [online]. 2016, n.38, pp.35-50. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.38.926.

This paper presents the communication strategies on Facebook of non-profit organizations from four Hispanic speaking countries where cancer is the second cause of death. The content analysis of the messages posted during three months shows how these organizations are more active when they are celebrating cancer days or when a campaign is taking place. Most of the messages address the disease in general instead of a specific one. They aim to inform and create awareness among their followers and they use images as their main resource. Followers prefer to use the "like" button or to share posts instead of making comments.

Palabras clave : Cancer; Facebook; health communication; non-profit organizations; information and awareness.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons