SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38Comunicación sobre el cáncer en Facebook: Las asociaciones de Argentina, Chile, Colombia y EspañaRepresentación de las enfermedades en la ficción española de médicos Hospital Central (Telecinco: 2000-2012) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

PERELLO OLIVER, Salvador; MUELA MOLINA, Clara  y  HORMIGOS RUIZ, Jaime. Unlawful advertising, health products and self-regulation. Cuad.inf. [online]. 2016, n.38, pp.51-67. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.38.922.

This work analyses the unlawful advertising of products with alleged health benefits through the complaints received by the Spanish self-regulatory organization for advertising between 2010 and 2015. A total of 323 complaints are characterised according to the profile of the claimant, the advertiser, the broadcasting media and the decision of the jury. The work also examines the conduct of advertisers, in breach of general advertising regulations on unfair or misleading advertising contents and of specific regulations on the advertising of products with alleged health benefits.

Palabras clave : Unlawful advertising; misleading advertising; health promotion; regulation; self-regulation; complaints.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons