SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Los memes en el activismo feminista en la Red: #ViajoSola como ejemplo de movilización transnacionalContenido y representación de género en tres series de televisión chilenas de ficción (2008-2014): Themes, content and gender representation (2008-2014) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

MASANET, María-José. Persistence of gender stereotypes in the media consumption habits of adolescents: Drama for girls and humor for boys. Cuad.inf. [online]. 2016, n.39, pp.39-53. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.39.1027.

There are few studies on the habits of media consumption of adolescents and young people focused on gender differences in Spain. This study intends to focus on this research line through a quantitative study. The administration of 787 questionnaires to adolescents from Barcelona (Spain) reveals interesting results: adolescents make a media consumption stereotyped by gender. Girls consume more dramatic products -with focus on interpersonal relationships- and boys consume more humor and videogames. In addition, girls are subjected to more family controls than boys in their media consumption.

Palabras clave : adolescence; media consumption; gender; television; Internet; fiction.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons