SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Homosexualidades de papel: escenas de prensa homoerótica en Brasil (1963-2015)¿Están los políticos políticamente comprometidos?: Análisis del compromiso político 2.0 desarrollado por los candidatos a través de Facebook índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

MONTES, Clara  y  ROCA, David. Female leadership in advertising creativity. Cuad.inf. [online]. 2016, n.39, pp.113-131. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.39.1039.

This research studies female creative directors in advertising as leaders. Itfocuses on their presence in the creative departments rather than in the causes of their absence. We interviewed six Spanishfemale creative directors, who managed to reach and stay in that department. The paper reveals how they understand, execute, self-perceive and project their leadership, and how they perceive that their employees value them. The results show that these women fit in the definition of a leader -vs. a manager- proposed by the literature. Their leadership can be framed within the effective, creative, transformational and democratic style that nowadays identifies the ideal leadership.

Palabras clave : advertising agency; creativity; gender; leadership; woman.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons