SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39El liderazgo femenino en la creatividad publicitariaTelevisión, diversidad y hegemonía cultural: un estudio comparado de los estereotipos étnicos dominantes en los sistemas televisivos de Chile y Francia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

MUNIZ, Carlos; DADER, José Luis; TELLEZ, Nilsa Marlen  y  SALAZAR, Alondra. Are politicians politically engaged?: Analysis of the political commitment 2.0 developed through Facebook. Cuad.inf. [online]. 2016, n.39, pp.135-150. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.39.970.

Social networks enable a fast and close relationship between candidates and citizens, which is enhanced if the former encourage dialogue and participation of the latter, i.e, they have a political commitment 2.0. In order to measure this engagement in Facebook, we developed a scale validated through a content analysis of the posts published by the main candidates of two elections for governor in different Mexican states. The results show that Facebook is used by electoral candidates more to spread their proposals and reflections than as a scenario to promote citizen participation through the exchange of ideas.

Palabras clave : candidates; electoral campaigns; social network; Facebook; political commitment 2.0.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons