SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39¿Están los políticos políticamente comprometidos?: Análisis del compromiso político 2.0 desarrollado por los candidatos a través de FacebookCartoons, publicidad y transmedialidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

AMIGO, Bernardo et al. Television, diversity and cultural hegemony: A comparative study of the dominant ethnic stereotypes in the television systems of Chile and France. Cuad.inf. [online]. 2016, n.39, pp.151-164. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.39.754.

This paper analyzes the persistence of certain dominant ethnical stereotypes in television broadcasts in Chile and France. The method used was screen analysis, using an ethnic matrix of people and characters on TV. The results show that non-white ethnic minorities are underrepresented in France. In Chile, there is a tension between the self-perception of the population as white and the fact that people and characters on TV are ‘whiter’ than the majority of the population.

Palabras clave : television; cultural hegemony; stereotypes; television representation; comparative studies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons