SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Entre paz y odio: Encuadres de la elección presidencial colombiana de 2014 en TwitterPersonalidad de marca de los partidos políticos en Chile: una mirada desde los ciudadanos más jóvenes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

ECHEVERRIA, Martín. Political personalization and journalistic infotainment. A frame analysis. Cuad.inf. [online]. 2017, n.41, pp.71-87. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.41.1099.

News media increasingly cover elections as infotainment, highlighting conflicts and strategies instead of campaign themes and proposals. The personalization of politics could explain this phenomenon, either because of the design of some political systems, that concentrate power and visibility in individuals, or the personalized narratives of the media. To investigate its impact on political coverage, we conducted a comparative content analysis of frames related to infotainment in the Mexican press, between a presidential election, highly personalized, (2012) and a congressional one (2015). Findings show a tenuous association between the personalization of election and suchframes.

Palabras clave : elections; infotainment; personalization; coverage; journalism; frame analysis; political communication.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )