SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Influencers, marca personal e ideología política en TwitterEl uso de Twitter en las marcas de moda. Marcas de lujo frente a marcas low-cost índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

VALDERRAMA, Matías  y  VELASCO, Patricio. Programming creation? An exploration of the socio-technical field of YouTube in Chile. Cuad.inf. [online]. 2018, n.42, pp.39-53. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.42.1370.

In recent years, attention has been drawn to the influence that digital platforms would have on the creative practices of their users. Through a qualitative analysis of interviews with Chilean creators of audiovisual content on YouTube, we will show how their creative practices are situated within an emerging socio-technical field in which there is a struggle for different forms of capital. This field would present specific dynamics of distinction, recognition and consecration, which would be actively shaped by the complex algorithmic systems and metrics that configure the valorization and monetization of the contents.

Palabras clave : digital platforms; Bourdieu; YouTube; attention; fields.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )