SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45Desigualdad mediática: las senadoras en la cobertura de los medios uruguayosCiberciudadanía a través de Twitter: caso Gran Marcha Carnaval y consultas populares contra la minería en La Colosa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos.info

versión impresa ISSN 0719-3661versión On-line ISSN 0719-367X

Resumen

MARIN DUENAS, Pedro Pablo; SIMANCAS GONZALEZ, Esther  y  BERZOSA MORENO, Alba. Twitter and political communication: the case of the Partido Popular and Podemos in the 2016 general elections. Cuad.inf. [online]. 2019, n.45, pp.129-144. ISSN 0719-3661.  http://dx.doi.org/10.7764/cdi.45.1595.

This paper analyzes how Twitter was used by the five official accounts of the Autonomous Communities with the largest number of followers of the Partido Popular and Podemos during the electoral campaign for the 2016 general elections. Based on the content analysis methodology, 1.845 tweets were analyzed. The results obtained confirm the use of Twitter as a unidirectional tool, without establishing a fluid dialogue between parties and voters. Twitter is used to disseminate information and promote aspects of the electoral campaign.

Palabras clave : political marketing; political communication; Twitter; cyberpolitics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )